_ اگر کسی یا جایی بود که خودش فرشته نجات تو معرفی کرد و بقیه انکار کرد و منم منم داشت...
_ اگر کسی بود که در مقابل سواد قابل قبول تو ، برای اثبات شخص خودش، تو رو تخریب کرد و با چند حرف استرس زا ، سعی کرد بهت بقبولانه تو هیچی نیستی و هیچی نمی دونی و هیچی نمیشی و ... باید منو قبول کنی تا موفق بشی و من راهش بلدم فقط...
_ اگر کسی یا جایی بود که از نفرات برتر کنکور استفاده کرد و دنبال چسباندن اسم انها به اسم خودش بود و طوری القا کرد که اینا چون با ما بودن موفق شدن و ما تابع رتبه ساز هستیم و هرکسی میخواد اینجوری تاپ بشه فقط بیاد پیش ما...
_ اگر کسی یا جایی بود که گفت پول خرج کن ، پکیج ما رو بخر ، بیا از من مشاوره بگیر اگر میخوای موفق بشی
و
.

.

.

ابزار و کمک کننده موفقیت در راه کنکور با وسیله و عامل موفقیت کنکور خیلی فرق باهم دارن و عموما راه جذب کنکوری ها بیشتر با ادبیات جملات بالا هست و با اب و تاب و فریبکاری های مختلف همراه هست و اشخاص و موسسات در تبلیغات خودشان عامل میدونن تا کمک کننده ، در صورتی که تنها عامل موفقیت خودتی و همه امکانات و تجهیزات و اینوکمک ها سر جمع ، نهایت نهایت ٢٠ درصد هست.

از همه بدتر انقدر تبلیغات کر کننده سودآوری خودش ثابت کرده که کار خوب و فاخر بدون بلندگو نمی تونه رقیب تبلیغ جهت دار بشه و کار پوشالی بشه.
بین بازاری ها رسم هست که میگن کار و محصول باکیفیت خیلی پایین داشته باش اما با جادوی تبلیغات آن را ده ها برابر بزرگ کن و بفروش و سود ببر .
بازار کنکور هم به عنوان یکی از بهترین شاهراه های کسب درآمد از این امر مستثنی نیست.

با توجه به رسیدن نیمه دوم سال و عقب افتادگی طیف کثیری از کنکوریها و ناامیدی این بچه ها از ایده آل ها و اهداف ابتدای سال شان، برای برخی فرصت طلبان غیرفرهنگی مجال خوبی برای پیاده کردن پروژه های شوم و بازی با اهداف و سرنوشت شما محیا شده است که بد نیست یکبار دیگر مواردی را در قالب چند نکته باهم مرور کنیم .

فریب تبلیغ همیشگی اگر منابع تان بهترین ها باشد #رتبه_برتر_کنکور میشین را نخورید


بروز ترین محصول را خرید کنید

برخی موسسات به دلیل چاپ تعداد زیادی از لوح های فشرده در سال های قبل و اولویت فروش آنها، به کنکوریهای ٩٥ ، CD و DVD سال های ٩٣ و حتی قبل تر را می فروشند که در آنها مسلما سوالات کنکور ٩٤ و ایده های جدید نیست و فقط قیمت شان مطابق تعرفه امسال تغییر کرده. پس حتما قید کنید سوالات کنکور ٩٤ هم در خلال تدریس و نه در انتها با اضافه کردن چند فریم جدید ، توسط مدرس حل شده باشه.


دی وی دی یا کتاب استاد ؟!!

نحوه تدریس اساتید مولف کتاب عمدتا شباهت زیادی به تالیفات آنها دارد و با دید پیدا کردن ایده های جدید و ١٨٠ درجه تغییر در تدریس ، آنها را نخرید و چه بسا استفاده از تالیفات این عزیزان ارزان تر خواهد بود .


تضمین ارسال بی عیب و نقص و سریع مرسولات پستی را فروشنده بخواهید.


دیده شده برخی موسسات برای بلوکه کردن پول شما چند ماه قبل از ارسال هزینه بسته مورد نظر از شما میگیرند و وعده وعید امروز و فردا می دهند. متاسفانه همچنین لوح های فشرده معیوبی که هیچ گاه پس گرفته نشد و موسسه بعد از خرید هیچ تعهدی نسبت به آنها ندارند.


همه دروس را از یکجا نخرید _


اگرچه به سبب افزایش نفع مالی موسسات و بازاریاب ها همیشه برای شما پیشنهاد چند میلیونی و خرید کل پکیج را مطرح می کنند ، اما زرنگ باشید و فقط تدریس استادی که از پیش روی آن شناخت کامل دارید را تهیه کنید و جذب تبلیغات فلان و بهمان نشین . هر موسسه نهایتا" تنها یک یا دو محصول خوب دارد و بقیه بکیج های خود را با تبلیغ تخفیف روی کل محصولات و وسوسه رتبه شدن به شما می فروشند.

همه سوالات با این قلق ها حل نمی شود!!

همیشه گفتیم و بازم میگیم که کنکور چهارچوب مشخص و از پیش تعیین شده ای برای طرح سوال نداره و با وجود اینکه کتاب های درسی غنی نشدن اما تا دلت بخواد ایده های بکر وجود داره.
تجربه فیزیک کنکور٩٤ رشته تجربی یکبار دیگه به خیلی ها ثابت کرد که با پکیج کنکور ٩٤ هیچ موسسه ای نمیشد به آن سوالات بطور شگفت انگیز و اغراق آمیزی که موسسات مختلف تبلیغ اش را می کردند، حل کرد . همیشه یادتون باشه که تکنیک ها و قلق ها کاربردهای یکبار مصرف دارند و عمدتا بعد از لو رفتن ایده ها و سوالات چالش برانگیز سوالات کنکور آن سال بعدا در تدریس مدرسان برای کنکور سال های بعد مورد استفاده قرار میگیرند و شما میدبینی آقای ایکس اومده و داره چه راحت تست های پارسال حل میکنه ؛ اما افسوس که اینا برای کنکور سال بعد تا حد قابل توجهی مورد استفاده نیست.


مشاوره رایگان یا مخ زنی ؟!!


بخدا تعرفه افشار و مشاوران و روانشناسان رایگان نیست و ما هم زندگی مان باید بچرخه ، اما نمی دونم چرا این روزها اول هرکاری تو بیزینس ، مشاوره رایگان هست که باید اسمش بذاریم مخ زنی کم کم
اگه زنگ بزنی و بگی اوضاع درسی خوبه و من عالی هستم. در جوالت میگه : از کدام شهرستانی ؟ با چ اساتیدی کلاس داری ؟؟ فقط مدرسه دولتی میری ؟
بعدش که جواب میدی بهت میگه : وای ،،، چ بد ... تو داری اونجا حروم میشی ،،، خودت حیف نکن ،،، بیا منابع ات با بهترین اساتید درست کن تا تک رقمی بشی
بیا که شانس آوردی ما رو پیدا کردی... انقدر بریز بحساب تا با اجی مجی های ما رتبه بشی

بعضی وقت ها هم تو یک پیامک مسابقه برای فلان برنامه میفرستی و خودشان دست بکار میشن تا جذب ات کنند و گاهی هم گوش شیطون کر مدیر و معلم تون برای درصدی حق کمیسیون شما یا حداقل شماره تماس شما رو میفروشه به متخصصان کنکور و خودت نمی فهمی از کجا خوردی


کتاب تست یا سی دی ؟؟ !!!


خیلی ها که زیاد درس نخوانده اند ، بعد از دیدن چند تا کلیپ جذب در تلویزیون و اینترنت و ... واقعا فکر می کنند که این متودها و ترفندها همگی طراحی شده این استاد هست و هیچ جای دیگه هیچ کسی نمی تونه اینجوری بهشون درس یده و شیر فهم شان کنه ، از قضا دوستش با کتاب معجزه فیزیک مهر و ماه یا جمع بندی های فیل شیمی همان تسلط و حتی شاید بیشتر و بهتر از او را هم بدست اورده و این دوست ما خبر نداره .
قبل از تهیه لوح های فشرده حتما مطمئن بشین که محتوا و سبک تدریس کتاب های مرسوم بازار به دردتان نمی خوره و بعد اقدام به خرید کنید. از خود تعریف نباشه دکتر افشار را همه به عنوان معدود مشاور دارای سواد آکادمیک روانشناسی علوم تربیتی و مسلط به روی همه دروس و کتب کنکور حتی رشته هنر می شناسند و اینجا صراحتا" و با صداقت همیشگی ، شخصا عرض می کنم که خیلی از لم و قلق هایی که بعضی ها با آب و تاب بیان می کنند در برخی کتاب ها دیدم و تکراری بودن.
حالا خودت دو دو تا چهار تا کن کتاب بگیری یا سی_دی_آموزشی_کنکور ؟!


تذکرهای اصلی در مورد تهیه لوح های فشرده آموزشی کنکور بهتون دادم تا در مورد تضمین و معجزه برخی ها آگاهانه قضاوت کنید.

مهمترین عامل موفقیت کنکور شما منابع نیست بلکه استراتژی حرکت شماست

عزیزان من بدانید هیچ کس و هیچ جا و هیچ میانبری نمی تونه جز تلاش خودت ، 6 ماه کم کاری و ضعسف بودن یا حتی شروع نکردنت رو جبران کنه.

پس طمــــــع نکن و راه درســـت رو برو