دیدم که بعضی کلاس کنکورهای پر زرق و برق که به کمک خواننده ، آقای مجری یا شومن با بلد کردن رتبه های شاید ساختگی سال های قبل بچه های جوگیر جذب کردند و پیشنهادشون برداشتن کل پکیج اساتید دروس بود ، بعد از مدتی کوتاه که چک و سفته هاشون پول می کنند ، دیگه فراموش می کنند که چه قول های قشنگی به دانش آموزان عزیز دردانه اول سال داده بودند و اگر هم اعتراض کنی و بخوای انصراف بدی حتی بخشی از پول شما را پس نخواهند داد.

دیدیم یا شنیدیم که بعضی کلاس ها انقدر بی ثبات و بی نظم بودند که دائم این مدرس و اون استاد عوض کردند و کلاس کنسل شد و حتی به دلیل ساعت پرواز و یا ترافیک استاد از سر و ته کلاس میزد دائما" و ٣ ساعت کلاس میشد ، ١/٥ ساعت مفید ،، که الان معلون نیست درس شان به کجا رسیده و بچه ها خیلی عقب مانده اند حتی معلوم نیست در نیمه دوم سال و با چند جلسه محدود باقی مانده چجوری میخواد کلی فصل باقی مانده ببنده و جمع بندی درست و حسابی هم کنه !

مشاهده شد کلاسی که به دلیل تعداد اندک بچه ها و کم صرفه بودن انتفاع مالی برای مدیر محترم آموزشگاه تا اواسط آبان شروع نشد و از دانش آموزان خواسته شد با تشویق دوستان خود ، وارد سیکل تبلیغات موسسه شوند و از درس و کار اصلی شان جا بمانند !!

متاسفانه شنیدیم استادی که جمعه صبح آزمون زورش به کنکوری شهرستانی رسید و آنها از آزمون دادن و سنجش شدن منع کرد و در همان روز حساس دانش اموزان که ازقضا تنها ساعت های بیکاری خودش بود ، بی رحمانه برای بچه ها کلاس آموزشی قرار داد !!

از همه جالب تر کلاسی بود که با اسم استادی صاحب نام معرفی شد و اقدام به جذب و ثبت نام از بچه ها نمود و طی چند هفته با بهانه ای ، اون استاد دیگه نیومد و فرد دیگه ای کلاس را ادامه داد !!

این حرف های منو بعضی باتجربه هاتون خوب گرفتین و برخی ها هم هنوز در نخ مواردی مثل قیافه و تیپ استاد ، حلقه ازدواج یا اسم خانمش و گشتن نام های مشابه او دو فیس بوک و یا در کنجکاوی روز تولد و اسم عطر خوشبو جناب استاد ، در توهم و گمراهی به سر می برید.


شاید هنوزم بعضی ها باشید که با جو گیر شدن حرفای اغراق امیز اقای استاد در کوبیدن بقیه مدرسان و بالا بردن خود ، دائم دارین جزوه او را با بقیه کتاب ها و جزوه ها مقایسه می کنید تا ببینید کامل است یا خیر ؛ و شاید حتی دنبال این هستید که استادتان چندتا رتبه برتر کنکور داشته ؟؟ !!
شاید بعضی هاتون فقط در کلاس از پای تخته جزوه کپی می کنید ، به امید روزی که فرصت بشه و انها بخوانید ؟؟ !! انشالله حداقل خط تان خوش شود .

حواس مان از این به بعد به چه چیزهایی جمع باشه ؟

سر اساتید نیمه دوم سال خیلی شلوغ میشه، و بعضی مدیران آموزشگاه برای سود بیشتر یکطرفه با اساتید قرار تعداد جلسات کم می کنند و این یعنی مثلا فیزیک ٨٠ جلسه ای اول بسم الله در ٦٠ جلسه بسته بشه و مدیر اون ٢٠ تا ماوتفاوت از دانش آموز بگیره و برای خودش برداره صاااف .
پس مراقب باشید تعداد جلسات آموزشی مورد نظر به درستی رعایت بشه و کمتر نشه که استاد مجبور بشه تند تند درس بده اینطرف سال .

 حواس تون حسابی به برگزاری کلاس های جمع بندی (همایش) هم باشه که در فرصتی برگزار بشه که تقریبا همه درس ها یکبار مطالعه شدند ؛ متاسفانه دیدیم برخی اساتید برجسته به دلیل تنگ وقتی چون کلاس های شهرهای بزرگ و مراکز آموزشی معتبر را بعد از عید در خرداد و اردیبهشت که مناسب ترین زمان برای برگزاری همایش هاست برگزار می کنند ، اقدام به برگزاری همایش های جمع بندی دروس در این طرف سال (قبل از عید) می کنند که بازدهی آن برای کنکوری ها پایین است و هنوز خیلی فصل ها خوانده نشده و عملا" مواقع جمع بندی نیست !!!!

در کنار اینها می شناسم مدیر مجموعه ای که بنا به دلایلی حاضر شد از جیب خودش خرج کنه و ضرر بده ، اما این ضرر متوجه دانش آموزان سیستم اش نشه و با آینده کنکوریها بازی نکنه .
بذارین از همایش ها و کلاس های رایگانی بگم که در برخی مناطق ایران به توسط چند فرهنگی واقعی و خیر تشکیل شده ،درحالیکه خیلی جاها دلال کنکوری وجود داره که کار چاق کن اساتید برند هست و در پشت پرده چند برابر آنها پول میخوره .

همانطوری که خیلی ها حتما می دانید، من با هیچ مجموعه ای همکاری ثابت نمی کنم و در هیچ تیم و اکیپ و باندی هم نیستم ،اما در بهترین مدارس تیزهوشان و در کنار باکیفیت ترین اساتید مدارس و دانشگاه درحال پرورش رتبه های برتر هستم و چون مشاورهستم ، پس همه اخبار به گوشم میرسه و می تونم راحت تر از بقیه نقدها بگم و فضای پیش رو برای شما ترسیم کنم . اما اشتباه نگیرید که من با کلاس کنکور و سی دی کنکور و ... کاملا مخالف هستم ؛ بلکه هشدارهای لازم میدم تا تصمیم منطقی برای آینده تون بگیرید و گول تبلیغات و هجمه ها را نخورید .

باور کنید وجود این هجمه ها همان دلایل پیشی گرفتن رتبه تاپ کنکور از محروم ترین استان ها و شهرها ، نسبت به قطب امکانات یعنی تهران است . باور کنید مسئولان آموزش شهرستان هایی که باور کردند می تونند از بین افراد استان خودشان دبیر خوب پیدا کنند و به آنها اطمینان کردند و بدون داشتن جو استاد پروازی و تهرانی جواب گرفتند.




بذار خیالت راحت کنم که با تلاش کم و کنار شومینه و قلپ قلپ نوشیدن پالپی سان استار و هر از گاهی هم ی نگاه به صفحه بیچاره کتاب درسی انداختن نمیشه رتبه عالی شد .

کاری نکن پی نوکیو قصه بشی و تو دام گربه نره و روباره مکار بیفتی ؛ اگه واقعا مرد این میدون هستی دست رو جفت زانوهای خودت بذار و یا علی بگو و بلند شو ....


مشکل 90 درصد بچه هایی هم که تا امروز خوب شروع نکردن منابع و سی دی و کتاب عوض کردن و نداشتن برنامه و این جور بحث ها نیست؛ مشکل از خودشون هست که همت نکردن و اگه همه محصولات موسسات کنکوری و بهترین برنامه ریزی کنکور دنیا برای این دسته جمع کنی رتبه برتر نخواهند شد و اینا فقط بهانه است / چون مثال می زنم . کسی که شروع نکرده و نمی خوانه ... حالا چ برنامه میخواد که بهش جهت بده ؟؟ !!

ماشین خاموش هم فرمان نمیخواد



علی ماشالله اکثر موسسات برگزار کننده کنکور آزمایشی و موسسات مثلا" رتبه ساز ضبط و پخش لوح های فشرده هم که (نه مشاور ) بلکه بازاریاب دارن برای فروش حداکثری محصولات شون به شما و دیدن آستر جیب مبارک شلوار پدر بنده خدا شما ؛ و اگرهم برنامه درسی رایگان بدن بهتون برای همه مثل هم هست و هیچ پشتیبانی نداره، پس ارزشش کمه مسلما ؛پس جذب زنگ و تماس ها هیچ وقت نشووووو



از همین جا اعلام می کنم با پدیده شوم جزوه فروشی (جزوات اساتید برتر کنکور) هم به شدت و بیش از موارد مذکور مخالف هستم . چون واقعا" هیچ استادی نیست که از سیر تا پیاز مطلب رو در جزوه گفته باشه و مسلما" جنبه حضور فیزیکی در کلاس درس خیلی موثر هست . اسکن گرفتن جزوات بهترین اساتید هم با کیفیت کلاس شون خیلی فرق داره و ی چیزهایی هست که فقط و فقط خودت باید سر کلاس باشی و گوش بدی و نت برداری کنی .


اگر قرار بود بازده جزوه و کلاس مثل هم باشه برو انقلاب جزوه همه دروس دانشگاه شریف و تهران ازشون بخر و کلا" قید رفتن به دانشگاه خوب بزن و کلا از شر کنکور خلاص شووو !!!

اینم گفتم محض اطلاع که بخاطر ارزان بودن شون نسبت به CD , DVD جذب نشی !!