شرایط ترمیم نمرات امتحانات نهایی اعلام شد ؟ !!


[if gte mso 9]>

[if gte mso 9]> Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA

سلام، در پاسخ بهسوالات مهم شما عزیزان مرتبط با انتشار خبری از طرف آموزش و پرورش کل کشور ، مبنیبر امکان ترمیم معدل نهایی و ارتقا ریز نمرات کتبی نهایی سال سوم متوسطه برایکمرنگ شدن تاثیر مستقیم معدل های پایین در کنکور سراسری تا این لحظه بجز این خبرچیز دیگری از طرف سایت آموزش پرورش و خبرگزاری ها منتشر نشده است .

اینکه تا چه حدسازمان محترم سنجش و آموزش کشور به عنوان متولی برگزاری کنکور سراسری در کشور بااجرایی شدن این مهم موافقت یا مخالفت میکنه جای بحث ها داره ؛ چون همان طور که میدانیم کسب معدل و نمرات تشریحی بالا خیلی ساده تر از کسب درصدهای بالا در کنکورهست و این امر باعث میشه تا ارزش نمرات کتبی نهایی برای سازمان سنجش بیش از پیش کمارزش تر بشه .


اما سوالاتی که منتظر پاسخ آنها از مسئولان امر هستیم


اینکه چرا برایکنکوری های سال های 93 و 94 که تاثیر نمرات کتبی سوم دبیرستان آنها نیز بصورت 25 درصد قطعیاعمال شد چنین تصمیمی اتخاذ نشده بود ؟ آیا حق آنها ضایع شده است ؟


آیا داوطلبان کنکور 95 امسال نباید مثل سنوات گذشته تاثیر معدل در کنکور در اواسط آذر با مراجعه به سایت www.dipcode.medu.ir با چک کردن نمرات نهایی خرداد خود نسبت به تایید آنها و گرفتن کد سوابق تحصیلی اقدام کنند؟


برای چند واحددرسی امکان امتحان مجدد وجود دارد و آیا محدودیت نمره دیپلم کل برای طرح ترمیمدیپلم اتخاذ می شود ؟  آیا طبق شایعه گمانی ها این طرح فقط برای تشویق به مطالعه معدل های پایین از 14و داوطلبان کنکور سنوات خیلی دور اجرایی خواهد شد ؟


آیا می توان همه دروس نهایی مجددا امتحان داد ؟ آیا سقف و کف تعداد واحدی برای امتحان مجدد دروس کتبی سوم متوسطه اعمال خواهد شد ؟


چرا با وجودهزینه های به شدت بالای برگزاری امتحانات جبرانی (افتاده ها) در شهریور و دی هرسال، آموزش و پرورش قول اجرایی شدن طرحی را می دهد که طبق پیش بینی های برآورد شدهبرای آنان از طرح سوال گرفته تا امکانات حوزه های امتحان و تصحیح اوراق و ... میلیاردهاتومان هزینه خواهد داشت ؟ آیا این امتحان مجدد هزینه دار خواهد بود ؟ متولیبرگزاری امتحانات مراکز آموزش از راه دوری خواهد بود که برای هر واحد درسی ده هاهزار تومان یا مدارس قبلی داوطلبان کنکور بصورت 100% رایگان ؟


سوال مهم اینکهاگر کسی در این امتحان مجدد همچنان نمره پایینی داشت آیا در دوره های آینده هم حقشرکت چند باره در امتحان ترمیم معدل نهایی سال سوم را دارد ؟

یا اصلا اینکهاگر کسی نمره ای حتی کمتر از امتحان قبلی خود در برگه جدید آورد ، تکلیفش چیست ؟


 آیا اجرا این طرح برای امسال وکنکوریهای 95 کلید خواهد خورد یا برای سال های آینده موکول خواهد شد ؟ اگر امسالبرای کنکوریهای 95 این امکان وجود داشته باشد آیا زمانی مثل ماه دی خواهد بود ؟


با فرض دی یا خرداد بودن این امتحانات ترمیم معدل کتبی _ آیا می توان از داوطلبان کنکور 95 انتظار داشت در ماه دی یا خرداد همزمان در دو جبهه امتحانات نوبت اول یا دوم سال چهارم (پیش1 یا پیش2) و امتحانات مجدد نهایی سوم متوسطه بخوانند و برای جبران نمرات کتبی خود با آمادگی بالا شرکت کنند ؟ پس این امتحانات چه زمانی دارد ؟


آیا خدایی نکردهانتشار این خبر تنها ترفندی برای درگیر کردن افکار داوطلبان کنکور به سمت جبراننمرات نهایی و خفیف کردن اعتراضات برای سهمیم شدن 10 درصدی نمرات نهایی 4 درس سالچهارم دبیرستان به علاوه سهم قبلی تاثیر نمرات کنکور و در مجموع 35 درصد تاثیرمعدل در کنکور 95 خواهد بود ؟ آیا داوطلبان کنکور 95 به مشابه سال های قبل برایتاثیر احتمالی دروس سال چهارم دبیرستان اعتراضی ندارند ؟


راستی برایداوطلبانی که قصد تغییر رشته را دارند ، صرف میکنه برای کار تشریحی دروس نهاییرشته جدید وقت بذارند ، یا اینکه با معدل و دیپلم قبلی حتی با وجود دروس مغایربرای درصدهای بالا در کنکور و ملاک صد درصدی آن تلاش کند ؟


برای داوطلبانآزمون سراسری که دیپلم خود را در سال های نسبتا دورتر گرفته اند ، آیا تمهیداتیاندیشه شده است که مثل بقیه کنکوری ها با گذراندن این امتحانات کارنامه ای جدید باتاثیر مستقیم معدل داشته باشند ؟


و در یک کلام آیاارزشش داره وقت و فکرمان برای ترمیم معدل و نمرات نهایی دیپلم برای تاثیر خوب درکنکور درگیر کنیم و یا به فکر درصدهای بالایی باشیم تا مثل شاهین محبی با معدلکتبی 12/50 و با تلاش در سال پیش دانشگاهی به رتبه 483 رسید ؟؟ !!!


این دسته سوالاتهمان ابهاماتی هست که تا به امروز کسی پاسخ آنها صریح و شفاف نداده است و ما هممثل شما تا نهایی شدن ابلاغ و اجرا مصاحبه منتشر شده منتظر خواهیم ماند